• Indkaldelse til haveforeningens generalforsamling lørdag d. 23. april med bilag er nu med e-mail eller post sendt til alle foreningens medlemmer. Hvis nogen ved en fejl ikke har fået det udsendte materiale eller har problemer med at læse eller printe de vedhæftede bilag, kan materialet hentes på kontoret i åbningstiden.

  • Fra tirsdag d. 5. april er haveforeningens kontor åbent en gang om ugen. Foreningens medlemmer kan henvende sig hver tirsdag frem til oktober i kontortiden fra 17:00-18:00.

  • Købmanden har åbnet

    Efter vinterdvale er haveforeningens købmandsbutik åbnet igen i nyrenoverede lokaler, hvor der atter er varer på hylderne.
    Indtil videre er åbningstiden fra klokken 11 til klokken 17 på alle ugens dage.

  • Kolonihaveforbundets hovedbestyrelse har besluttet at ændre processen for juridiske henvendelser til forbundskontorets juridiske rådgivning for medlemmer. Der var enighed i hovedbestyrelsen om, at
    forbundskontorets juraafdeling mangler tilstrækkeligt kendskab til lokale forhold i deres sagsbehandling.
    For at sikre en bedre sagsbehandling, hvor alle fremover får fyldestgørende svar, der tilgodeser lokale forhold, har hovedbestyrelsen truffet følgende beslutning.
    “Proces for medlemmer:
    Hvis I har spørgsmål eller udfordringer af juridisk karakter, skal I igen rette henvendelse til jeres haveforeningsbestyrelse. Bestyrelsen kan sende henvendelsen videre til kredsen med deres eventuelle kommentarer, og kredsen har så mulighed for at gøre det samme, inden de sender den videre til forbundskontorets juraafdeling. Juraafdelingen vil derefter behandle
    henvendelsen”.
    Beslutningen betyder, at forbundskontoret ikke længere står for direkte, juridisk rådgivning af medlemmer. Derfor er juratelefonen også blevet lukket. Forbundskontoret vil dog besvare telefonen og vejlede medlemmerne i de nye retningslinjer februar måned ud.
    Det er hovedbestyrelsens overbevisning, at “dette tiltag vil sikre jer en bedre sagsbehandling fremover.”

  • Dog stadig med forbehold for vejret.

  • Renovation

    Da der er store stigninger i prisen for dagrenovation, har bestyrelsen besluttet, at vi kun får tømt skraldespande hver anden uge på nær i skolernes sommerferie, hvor det sker hver uge.
    Husk at bruge containerne til madaffald på pladsen samt diverse kuber. Plastkuben bliver fremover tømt hver uge.
    Hvis det kniber med pladsen til restaffald, så spørg din nabo om lån af skraldespand.
    Tømning sker følgende uger: 15, 17, 19, 21, 23, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 35, 37, 30 og 40.

  • Det er selvfølgelig med forbehold ift. vejret.

  • Haveforeningens ordinære generalforsamling i 2022 finder sted lørdag d. 23. april klokken 13.00 i Herlev Teaterbio. Indkaldelse med dagsorden udsendes via mail eller med posten.